• 0024.jpg
  • 0120.jpg
  • 0047.jpg
  • 0091.jpg
  • 0118.jpg
  • 0097.jpg
  • 0110.jpg
  • 0083.jpg
  • 0031.jpg
  • 0072.jpg
  • 0121.jpg
  • 0102.jpg
  • 0122.jpg
  • 0039.jpg
  • 0101.jpg
  • 0070.jpg
  • 0052.jpg
  • 0064.jpg
  • 0021.jpg
  • 0025.jpg
  • 0115.jpg
  • 0129.jpg
  • 0059.jpg
  • 0092.jpg
  • 0015.jpg
  • 0017.jpg
  • 0090.jpg
  • 0074.jpg
  • 0044.jpg
  • 0051.jpg
  • 0133.jpg
  • 0053.jpg
  • 0034.jpg
  • 0042.jpg
  • 0130.jpg
  • 0095.jpg
  • 0112.jpg
  • 0002.jpg
  • 0081.jpg
  • 0060.jpg
  • 0123.jpg
  • 0126.jpg
  • 0103.jpg
  • 0003.jpg
  • 0032.jpg
  • 0008.jpg
  • 0128.jpg
  • 0067.jpg
  • 0071.jpg
  • 0099.jpg
  • 0057.jpg
  • 0050.jpg
  • 0027.jpg
  • 0111.jpg
  • 0023.jpg
  • 0096.jpg
  • 0087.jpg
  • 0075.jpg
  • 0094.jpg
  • 0135.jpg
  • 0062.jpg
  • 0010.jpg
  • 0124.jpg
  • 0078.jpg
  • 0056.jpg
  • 0068.jpg
  • 0026.jpg
  • 0063.jpg
  • 0088.jpg
  • 0036.jpg
  • 0076.jpg
  • 0127.jpg
  • 0132.jpg
  • 0085.jpg
  • 0105.jpg
  • 0022.jpg
  • 0016.jpg
  • 0080.jpg
  • 0077.jpg
  • 0014.jpg
  • 0069.jpg
  • 0082.jpg
  • 0131.jpg
  • 0004.jpg
  • 0001.jpg
  • 0107.jpg
  • 0086.jpg
  • 0073.jpg
  • 0040.jpg
  • 0005.jpg
  • 0119.jpg
  • 0113.jpg
  • 0058.jpg
  • 0100.jpg
  • 0114.jpg
  • 0033.jpg
  • 0134.jpg
  • 0038.jpg
  • 0041.jpg
  • 0108.jpg
  • 0093.jpg
  • 0055.jpg
  • 0020.jpg
  • 0007.jpg
  • 0125.JPG
  • 0136.jpg
  • 0049.jpg
  • 0018.jpg
  • 0065.jpg
  • 0089.jpg
  • 0012.jpg
  • 0054.jpg
  • 0106.jpg
  • 0066.jpg
  • 0013.jpg
  • 0009.jpg
  • 0061.jpg
  • 0045.jpg
  • 0117.jpg
  • 0046.jpg
  • 0006.jpg
  • 0035.jpg
  • 0116.jpg
  • 0104.jpg
  • 0011.jpg
  • 0109.jpg
  • 0098.jpg
  • 0079.jpg
  • 0084.jpg
  • 0037.jpg
  • 0048.jpg
  • 0030.jpg
  • 0019.jpg
Projekt „Kodowanie w bibliotece – II edycja” jest częścią Programu Rozwoju Bibliotek 2017-2018 realizowanego ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Realizatorem Programu jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego z Warszawy.
Jego celem jest:
- dostarczenie bibliotekom publicznym sprzętu służącego do nauki kodowania oraz wiedzy na temat podstaw kodowania w celu  organizacji zajęć o tej tematyce,
- promowanie wizerunku bibliotek publicznych jako instytucji zapewniających dostęp do twórczo realizowanej edukacji pozaformalnej uzupełniającej kompetencje zdobywane przez dzieci i młodzież w szkołach.
Został on zorganizowany dla bibliotek, które brały udział w drugiej albo trzeciej rundzie Programu Rozwoju Bibliotek (tzn. przystąpiły do PRB w 2011 lub 2013 r.), jako biblioteki wiodące albo partnerskie.
Każda z nich musiała za pomocą elektronicznego formularza wypełnić wniosek zawierający m.in. opis merytorycznej działalności, który podlegał ocenie przez Komisję. Komisja do udziału w projekcie zakwalifikowała 113 bibliotek.  Wśród nich, jako jedna z 9 z Województwa Pomorskiego i jako jedyna z Powiatu Gdańskiego, znalazła się Gminna Biblioteka Publiczna w Trąbkach Wielkich. Dzięki temu do naszej Biblioteki trafi sprzęt służący do nauki podstaw kodowania. Będzie to zestaw zawierający: trzy tablety, trzy gry edukacyjne Scottie Go!, trzy roboty Photon w wersji edukacyjnej (z dostępem do bazy scenariuszy) wraz z akcesoriami: matą edukacyjną, kompletem fiszek do ćwiczeń na macie oraz Magic Dongle do podłączenia Photona do komputera (po jednym Dongle na robota).
Co dzięki projektowi zyska Biblioteka?
- wprowadzi do swojej oferty nowatorskie działania edukacyjne, będące odpowiedzią na ważne potrzeby mieszkańców,
- rozszerzy i rozwinie swoją działalność edukacyjną, dzięki czemu pomoże młodym ludziom zdobywać przydatne umiejętności,
- zaprezentuje się – mieszkańcom, partnerom, władzom samorządowym – jako nowoczesna, otwarta, dostrzegająca nowe trendy instytucja oraz miejsce zdobywania nowej wiedzy i umiejętności,
- zyska nowych użytkowników, ugruntuje swój pozytywny wizerunek w otoczeniu,
- … i być może przyczyni się do odkrycia w swojej okolicy zdolnych młodych „koderów”, którzy złapią bakcyla i dalej będą rozwijać swój talent.
Co dzięki projektowi zyskają dzieci i młodzież z Gminy Trąbki Wielkie?
- nauczą się myśleć logicznie i skuteczniej rozwiązywać problemy,
- odkryją i rozwiną swoje zdolności, pasje i szczególne talenty,
- będą bardziej świadomie i z większym zrozumieniem korzystać z różnych urządzeń elektronicznych, programów i usług,
- będą dobrze się bawić i miło spędzać czas w bibliotece, a przy okazji gimnastykować szare komórki,
- … i w dłuższej perspektywie, będą miały szansę na znalezienie pracy odpowiadającej ich zainteresowaniom.

Wstecz

KARTA DO KULTURY DLA NASZYCH CZYTELNIKÓW!!!

ZAPRASZAMY DO GRY

NASZE PUBLIKACJE

U ŚW. BARTŁOMIEJA

dkk malee

LICZNIK ODWIEDZIN